اخبار
 

نشست صمیمی و کوتاه با حجت الاسلام والمسلمین محمد طالبی، امام جمعه جعفرآباد مغان که در سال جاری در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور مرکز مشکین شهر پذیرفته شده اند.

 

دلیل انتخاب دانشگاه پیام نور برای تحصیل را بیان بفرمائید؟؟

 دلیل حضور بنده در دانشگاه پیام نور به سالهای قبل بر می گردد آن زمان که برای تبلیغ و اقامه نماز خصوصا در ایام تبلیغ به مراکز علمی می رفتم در سیستم اداره دانشگاه پیام نور رویکرد وتوجه به آرمان های انقلاب و مسایل دینی بیشتر مدنظر بود.

 

مزیت دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاهها در چیست؟

دانشجو محور بودن و توجه به خواسته ها و نظریات دانشجو به نظرم در دانشگاه پیام نور بیشتر است.

 

دلیل انتخاب رشته مترجمی زبان انگلیس چیست؟

دلیل انتخاب وعلاقه وتحصیل در رشته انگلیس به سالها قبل باز می گردد. دراوایل دهه 80 سفرهای مکرر به سوریه برای تبلیغ داشتم. سوریه و لبنان کشور عجایب است و اثار تاریخی شگفت انگیز و زیادی دارد از این رو ازسراسر دنیا به آنجا سراسر می شوند. صدها بار که در حال تبلیغ در حرم های منور و عزاداری بودم گردشگران اطراف ما اجتماع می کردند با انگلیسی از بنده در مورد عقاید شیعه و تاریخ حرم ها سوال می کردند ما هم چون زبان نمی دانستیم دنبال مترجم می گشتیم و در حقیقت از تشرف غیرمسلمان به اسلام ناتوان بودیم و لال می شدیم. لذا تصمیم گرفتم در کلاس های آموزش مکالمه ثبت کنم و چند ترمی را هم گذراندیم.

و نیز دنیا به اسلام روی آورده است در همین نیویورک و برخی کشورهای مهم غربی مردم تشنه اسلامند و وهابیت به شدت در آنجا با زبان های گوناگون در حال نشر عقاید انحرافی است.

و نیز جهت آشنایی مستقیم با نظرایات فلاسفه و روانشناسان غرب رشته انگلیس را انتخاب کردم.

 

سطح علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشجویان را چه طور برآورد می کنید؟

معیار در دانشگاه پیام نور علم است نه مسایل اقتصادی و تجارت با نام علم لذا طبعا سطح آگاهی دانشجویان پیام نور نیز بالا خواهد بود.

 

نظرتان را نسبت به حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور بفرمایید.

خوشبختانه این دانشگاه عفاف محور است و در زمان تدریس در این دانشگاه شاهد آن بودم رویه و نظام در این دانشگاه بر مبنای توسعه مباحث فرهنگی است

 

توصیه تان به دانشجویان چیست؟

درخواست من از دانشجویان این است که علم را به خاطر علم فرا گیرند نه استخدام.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر